Wednesday, October 26, 2016

Buat Duit Dengan Program Affiliate ClixSense

Tags

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Artikel kali ini saya akan berkongsi serba sedikit info bagaimana anda boleh buat duit dengan program Affiliate yang ditawarkan oleh Clixsense.

Jika anda masih belum tahu tentang program ClixSense, saya cadangkan anda baca terlebih dahulu pengenalan program ClixSense.

Dengan menyertai program affiliate ClixSense, anda akan memperolehi manfaat dan komisen seperti berikut:

(1) Klik iklan - Untuk setiap iklan yang referral anda klik, anda akan dapat komisen sehingga $0.004 (bergantung pada jenis iklan).

(2) Pendaftaran Referral - Untuk setiap referral yang mendaftar di bawah anda, anda akan dapat $1-$2 dengan syarat dia sudah kumpulkan sebanyak $5-$10 daripada aktiviti di ClixSense.

(3) Offer / Paid Survey / CrowdFlower Task / Rainforest Task - komisen berjumlah 5%-10%.

(4) Jualan pek pengiklanan - Jika referral anda membeli pek pengiklanan anda akan dapat komisen sebanyak 10% tetapi dihadkan sehingga $2 sahaja.

(5) Referral upgrade - Jika referral anda upgrade keahliannya kepada premium membership, anda akan dapat $2.

Untuk berjaya dengan program affiliate ClixSense ini, kuncinya ialah mendapatkan referral YANG AKTIF dengan BANYAK.

Saya bagi contoh merujuk kepada seorang ahli ClixSense yang mempunyai bilangan referrals yang sangat banyak.



Andaikan setiap referral dia earn $10 setiap hari; andaikan $1 bersamaan RM4:

51,280 x $10 X 10% X 30 x 4 = RM6,153,600.00

RM 6 juta sebulan. Saya terperanjat dengan calculation yang saya buat, berkali-kali kira kalau-kalau salah. Kalau saya, dapat rasa $100 sebulan pun dah cukup dah.

Maklumat lanjut tentang program affiliate ClixSense di laman ClixSense.

Panduan lengkap untuk buat duit di laman ClixSense.

Daftar program ClixSense.

Sebarang pertanyaan tentang penerangan saya dan juga program yang saya syorkan, sila tinggalkan ulasan. Saya akan cuba terangkan. TQ :)
Emoticon Emoticon